Liczy się cena, a nie marka sprzętu
Technologie | Smartfony i tablety idą w tym roku jak świeże bułeczki. Renesans przeżywa rynek komputerów. Na peceta ma ochotę co piąty Polak.
michał duszczyk
Sprzęt elektroniczny to hit sprzedaży tegorocznych świąt. W pierwszej dziesiątce najbardziej pożądanych prezentów są komputery i smartfony. Szczególnym zaskoczeniem jest wysokie miejsce w tym rankingu komputerów PC, które przez ekspertów wielokrotnie skazywane były na rynkowy niebyt.
Komputery: dwa w jednym
Według Deloitte aż 22 proc. z nas liczy, że Mikołaj zostawi pod choinką właśnie peceta. Eksperci twierdzą, że to efekt tego, iż boom na tablety, które stanowiły główną konkurencję dla komputerów, już się kończy. Popyt na komputery zatem – zamiast spadać – rośnie. Z danych IDC wynika, że po trzech kwartałach sprzedaż takiego sprzętu w Polsce wzrosła o 9 proc. Motorem napędowym są komputery przenośne. Sięgają po nie klienci indywidualni, ale coraz chętniej też przedsiębiorcy. – W tym roku zapotrzebowanie na notebooki w biznesie skoczyło o 20 proc. – podkreśla Stanisław Góralczyk, menedżer w Intel Technology Poland. Wynik tej kategorii poprawiają nowe produkty do niej zaliczane, czyli tzw. hybrydy. To urządzenia przypominające notebooki, ale z odłączanym ekranem, pełniącym funkcję tabletu. Jak wyjaśnia Stanisław Góralczyk, to segment, który ma na razie 1,6 proc. rynku notebooków. – Rok 2015 będzie należał właśnie do takich urządzeń...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta